středa 20. srpna 2014

Climb the mountain

Bon dia,

V týdnu jsme si s klukama udělali tak trochu day off a odjeli na dva dny do Alter do Chao, o kterém se více můžete dočíst ZDE. Úterý a středa byly super dny, jelikož se nejednalo o víkend a ve městě bylo minimum lidí. Rozhodli jsme se, že konečně vylezeme na horu, která se tyčí nad pláží. Pro mě to je teda spíše kopec, ale všichni o tom mluví jako o hoře, protože to je nejvyšší vrchol široko daleko J.

Počasí bylo super – horko, vlhko – typické amazonské, na které jsem již plně adaptovala. A ani mi nevadilo trošku se přismahnout na sluníčku (když už jsem tady nějaký ten pátek, tak ať už taky tak vypadám, žejo J). Celá cesta začala plavbou na pláž. Voda už klesla o několik metrů, takže loďky nyní jezdí mnohem blíže než před měsícem a lidé se stánky se přemístili na tuto pláž. Abychom se ovšem dostali k pevnině, kde se nachází ona „hora,“ museli jsme se brodit řekou, což byl opravdu zážitek. Šli jsme vlastně po pláži, po písku, ovšem po pas ve vodě J. Bylo to nesmírně osvěžující. Po 10 minutách jsme došli na pláž, kde jsme se ještě před měsícem koupali. Písek zde byl žhnoucí jako na Sahaře, takže rychle obout boty. Zalezli jsme do „lesa“ a šli cestičkou a pískem. Tentokrát jsem opravdu čekala, že někde na nás vykoukne had – podmínky pro něj byly ideální. Ke konci jsme šplhali po kamenech (ještě větší riziko setkání s tímto nechutným a bezúčelovým zvířetem) až jsme dosáhli vrcholu. Naštěstí bez jediného plazího setkání.

Výhled z této hory, přezdívané mužským přirozením, byl úchvatný. Viděli jsme zátoku na řece Tapajós a celý ostrov, i když stále z většiny potopený. Na druhé straně byla pouze příroda a voda. Hodně vody. A super ozvěna. Někdo křičí mezi skály, já křičela na celý amazonský prales J. Sluníčko neskutečně žhlo, tak jsme se nahoře moc dlouho nezdržovali. Udělali pár super fotek a vydali se opět dolů. Musím přiznat, že brodění se zpátky na pláž po tom výstupu moc žúžo labúžo nebylo, ale zvládli jsme to (dokonce i James, který celou cestu trpěl a křičel na nás, abychom zpomalili – byl to jeho první výstup a tak nějak i „výlet“ nebo jak mám ty 3 hodinky pojmenovat J).

Večer jsme se odměnili dalším kouzelným západem slunce a já se těšila na Perseidy. Po dlouhé době jsem byla v přírodě. Žádné pouliční osvětlení. Nic. Jen čisté nebe plné hvězd a měsíc. Viděla jsem všeho všudy pět meteroidů L. Další den jsem se na stránkách NASA dočetla, že v oblasti pod rovníkem byla snížena viditelnost JJJ. Co nadělám, i přesto to byl podařený den.

Ráno jsem pro všechny udělala české palačinky (dle receptu mé skvělé sestry J), které byly ze stolu pryč během pěti minut. Druhý den jsme se váleli u bazénu a chytali bronz – no možná už spíše měď J. Byly to super dva dny. Díky moc klukům za doprovod a hostiteli Danielovi za jeho super plážový domek.
i.

Bon Dia,

Me and boys made two days off from our works and left the city. We escaped to Alter do Chao (you can read about this amazing place HERE). Tuesday and Wednesday were the best days cause nobody was in the downtown of Alter do Chao. Finally we climbed the mountain (as we’ve been speaking about it for all 6 weeks). There it is the highest point so the local people call it “mountain” (but I don’t think it’s a mountain J).

The weather was typical amazon – humid and hot. I’ve already adapted to this weather so I was okay  and what more... I got a suntan. At first we rented a boat to go to the beach. The level of the water is lower now, so they started using another part of the beach which is closer to the downtown. We had to wade the beach to get to another part to climb the mountain. It was funny and a little workout to walk in the water. After, we walked into the forest and walked for 30 minutes. The stones on the trail were sooo hot so I expected to meet the ugly and negligible animal – a snake. But luckily I didn’t see this animal. We got a reward on the peak. The panorama was awesome! We saw the bay of Alter do Chao, the rivers and the forest. Breathtaking. We screamed into the Amazon. BOCA! Took some selfies, some memorable photos and went down cause the weather was really hot and we wanted to go swimming. But before this we had to walk in the river again and this time it was three times more difficult.

During the night I was looking forward to see meteoroids. The sky was clean without light pollution, the weather was okay for laying on the ground so the conditions were perfect. But I saw only 5 meteoroids. Next day I’ve read NASA webside: the conditions for watching the stars were perfect over the equator and in the Amazon it was worse J.. Even though the night was nice.
Next morning I prepared typical Czech pancakes with goiaba jam and relaxed. We stayed in the beach house – laying in hammocks and reading some books and swimming in the swimming pool… and burned a little J.

Thank you boys for a great time with you and special thanks to Daniel for his hosting J