pátek 4. července 2014

Olá from ....

Tak jsem na místě ...

Nápověda vícero časových pásem většinu z vás nasměrovala především do Austrálie, Indie, popř. severní Ameriky a ono ouha – já se poprvé v životě ocitla pod rovníkem a poprvé v životě se postavila na pevninu jižní Ameriky. Posílám všem pozdravy ze země, která má poslední dva měsíce pořádnou mediální a sportovní masáž … z Brazílie! Je mi líto, ale bohužel nikdo, kdo předem neznal správnou odpověď, neodpověděl správně - ale zkusím ještě něco vymyslet, abych ten pohled prostě mohla poslat J.

Po šílené 29 hodinové středě a více než 37 hodinovém cestování jsem na místě – ve městě Santarém na pobřeží Amazonky – trochu ironie vzhledem k tomu, že mám strach z velkého množství vody, ale tak ono celé toto léto je jedna velká výzva, takže se ani není čemu divit J.


Cestování s British Airways bylo v pohodě – luxus, který jsem loni zažila u Etihadu už asi nikde nepotkám (kromě Emirates předpokládám) – ale kultura cestování byla normální a jídlo stravitelné J. 12 hodinové čekání v Riu moc příjemné nebylo – obzvláště, když se chce člověk konečně natáhnout, ale místa k sezení aby člověk pohledal. Každopádně jako správný baťůžkář jsem se natáhla na zemi vedle ostatních a snažila si alespoň trochu odpočinout! :)

Poslední let z Ria do Santarému trval 5 hodin, ale s mezipřistáním v Belému. Poprvé v životě jsem spatřila Amazonku ... a jestli jsem loni tvrdila, že Mekong - wow ... tak teď asi nepovím nic, jelikož mi spadla čelist, když jsem tu masu vody viděla.. Výstup z letadla byl další peckou - když jsem zapnula foťák, že si letadlo vyfotím, tak se mi hned zamlžila čočka - takže asi tolik k místní 98% vlhkosti.
Každopádně v Santarému na letišti (které bych hrozně ráda k něčemu přirovnala, ale napadá mě maximálně tak Mošnov před 15 lety - a i to je silné označení) mě velkoryse přivítali místní studenti, se kterými jsem z Čech komunikovala, a se kterými se budu spolupracovat (více info později).

A zmrzlina z acai - první mňamka co jsem tady měla ! 
Jde se poznávat místní kuchyně - tak dobrou chuť Vám, kteří právě večeříte a dobrou noc Vám, kteří zrovna spíte a některým možná už i dobré ráno!
i.

Hello everybody,
I am not sure if my knowledge of English is so good to write my blog in this language but I will try it..

Because I am going abroad for 3 months I have decided to start writing this blog. The main purpose of this blog is to inform my family and friends in Czech republic how I am doing.

Now I am here… in Brazil ! I will participate a marketing internship in Santarém which is situated at the river of Amazon in Pará. This internship will take 2 months and after that my boy will arrive and we will travel across this huge country for 1 month (the size of Brazil is like whole Europe without Russia – it’s crazy J ).

I was travelling for 37 hours. From Prague to London, from London to Rio de Janeiro and from Rio to Santarém. But in Rio I had 12 hours stop at the airport – nothing comfortable but like a proper backpacker I slept on the floor. The flight from Rio to Santarém took about 5 hours through Belém and for my first time I saw the Amazon River. Last year I saw the Mekong River and my impression was like wooow but the first impression with the Amazon I can’t explain – the river is awesome!

The students from Santarém warmly welcomed me at the airport and showed me the city. I tried the homemade icecream from acai and I like it!

Whole summer will be challenge because I don‘t speak Portuguese, I don’t like a lot of water and I can’t imagine what will happen (with me) if I see snake – I think Amazon was a really great choice! J

Let‘s rock samba this summer !  
i.









Žádné komentáře:

Okomentovat